سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتقال یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان به بیمارستان به دلیل اعتص (پنج شنبه 86/10/6 ساعت 10:38 صبح)

 

بر اساس گزارش وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه اصفهان، روز چهارشنبه 5 دی ماه 

 

دردومین روز متوالی از اعتصاب غذای 10 تن از دانشجوان این دانشگاه، یکی از

 

دانشجویان با نام "محسن کتابی صفت" به دلیل فشار های جسمی ناشی از اعتصاب غذا  به

 

بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شده است.

 

 

لازم به ذکر است که پزشکان بیمارستان در راستای سیاست های

 

مسئولین دانشگاه اصفهان و بدون در نظر گرفتن روحیه دانشجوی مذبور

 

و همراهانش و نیز مقام و وظیفه اصلی یک پزشک، سعی در منصرف

 

کردن و بیهوده جلوه دادن اعتصاب غذا و خواسته های برحق دانشجویان

 

داشتند .

 





نماینده کمسیون امنیت مجلس: کاری نکنید که در اتهامات فرزندانتان ش (پنج شنبه 86/10/6 ساعت 10:35 صبح)

 

 

"مجلس تلاش می کند تا برای عید غدیرخم قرار ملاقاتی برای تعدادی از خانواده های دانشجویان ترتیب دهد."

خانواده دانشجویان زندانی که پیش از این قول هایی مبنی بر آزادی فرزندانشان دریافت کرده بودند، در مراجعه این هفته خود به کمیسیون امنیت مجلس با پاسخ نامشخص نماینده این کمسیون مواجه شدند.

محمدی نماینده این کمیسیون روز سه شنبه با حضور در جمع خانواده دانشجویان، بر خلاف هفته های گذشته هیچ گونه قولی مبنی بر آزادی آنان نداد و تنها اشاره کرد که تلاش دارد برای بعضی خانواده ها قرار ملاقات ترتیب دهد. این پیشنهاد اما با اعتراض خانواده های دانشجویان مواجه شد، آنها معتقدند باید همه خانواده ها بتوانند فرزندانشان را ملاقات کنند.

همچنین این نماینده مجلس، خانواده ها را تهدید نمود که "کاری نکنند تا در اتهامات فرزندانشان شریک شوند." مادر یکی از دانشجویان زندانی می گوید:" این تهدید به دلیل پیگیری خانواده ها و مصاحبه با رسانه های خارج از کشور صورت گرفته است."

با این حال با وجود گذشت 24 روز از اولین بازداشت های دانشجویان طیف چپ دانشگاه های تهران، به جز سه تن از بازداشت شگان، سایر دانشجویان با خانواده های خود تماس گرفته و وضعیت روحی و جسمی خود را مناسب توصیف کرده اند.

همچنین با وجود موضع گیری قاطع فعالان حقوق بشر و وکلای دادگستری نسبت به بی گناهی دانشجویان، نماینده کمیسیون امنیت مجلس به خانواده ها اعلام کرده است، " بعضی از بازداشت شدگان با ضد انقلاب در ارتباط بوده اند و با وجود اینکه ارتباطشان برای وزارت اطلاعات محرز است، اما تاکنون حاضر به اعتراف نشده اند. "

این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز نگرانی هایی مبنی بر اخذ اعترافات اجباری از دانشجویان در بند وجود داشته است و هم اکنون بیم آن می رود که جهت وادار ساختن دانشجویان به پذیرش اتهامات وارده، آنان در بند 209 وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گیرند.

بی خبری از وضعیت سه تن از بازداشت شدگان

سعید حببی، بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو با وجود گذشت 24 روز از زمان بازداشت تاکنون هیچ گونه تماسی را با منزل برقرار نکرده اند.

در حالی که طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال انتقال آنان به بند (2- الف) که تحت نظر اطلاعات سپاه اداره می شود، انتشار یافته بود، روز شنبه در مراجعه پدر سعید حبیبی به دادگاه انقلاب، مسئولان از پذیرش بازداشت وی خودداری کردند. آنها به محسن حبیبی پدر سعید حبیبی گفته اند که نام پسرش در لیست بازداشت شده ها قرار ندارد.

لازم به یادآوری است، روز 11 آذرماه، دو روز پیش از برگزاری تجمع دانشجویی به مناسبت 16 آذر در دانشگاه تهران، مأموران وزارت اطلاعات در اقدامی کم سابقه اقدام به بازداشت گسترده دانشجویان طیف چپ نمودند. این بازداشت ها با دستگیری 6 فعال دانشجویی در روز 11 آذرماه آغاز و پس از آن در روزهای 12 و 13 آذرماه، ادامه یافت. شمار بازداشت شدگان در تهران طبق اعلام وزارت اطلاعات 24 تن می باشد. اما منابع خبری دانشجویی تعداد بازداشت شدگان را حدود 40 نفر تخمین می زنند.






تحصن دانشجویی و اعتصاب غذا در دانشگاه اصفهان در پی صدور احکام کم (پنج شنبه 86/10/6 ساعت 10:24 صبح)

:جمعی از  دانشجویان دانشگاه اصفهان  در اعتراض به احکام انضباطی صادره در این دانشگاه دست به تحصن و اعتصاب غذای زدند در اطلاعیه این دانشجویان آمده است:

گویا سکوت و یا حتی گفتگو در مقابل مسئولین دیکتاتور منش و دانشجو ستیز راه به جایی نمی برد. آنان کمر به قلع وقمع دانشجویان برابری طلب و آزادیخواه بسته اند . فراخواندن دانشجویان معترض به خاطر راهپیمایی و تجمع های مسالمت آمیز با خواست های روشن و شفاف به کمیته ی انضباطی نشان از دانشجوستیزی و برخوردهای فراقانونی آنان دارد. لذا تعدادی از دانشجویان به این روند غیرقانونی اعتراض دارند و تعدادی از آنان دست به اعتصاب غذا زده اند و تا خواست های به حق خود را نگیرند از تحصن و اعتصاب غذای خود دست برنمی دارند و این جمع برای گفتگو و پاسخگویی به مسئولین ، علیرضا داودی را به عنوان نماینده ی خود انتخاب نموده اند. خواسته های به حق متحصنین و دانشجویانی که اعتصاب غذا را آغاز نموده اند به قرار زیر است:

1. عذرخواهی رسمی و کتبی کمیته ی انضباطی به خاطر احضارهای بی رویه ی خود ، به دلیل شرکت دانشجویان به تجمعات اخیر دانشگاه اصفهان در صحن علنی دانشگاه.

2. برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان بدون قید و شرط و ما بر این عقیده ایم که تنها شرط لازم ، دانشجو بودن است.

3. برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان بدون دخالت مسئولین دانشگاه و بدون هیچ قید وشرطی.

4. تشکیل صنف نشریات دانشجویی دانشگاه (صندا) بدون قید و شرط.

5. لغو هرگونه حکم انضباطی به دلیل شرکت و یا ارتباط با تجمعلت اخیر دانشجویی.

6. عذرخواهی رسمی و کتبی مسئولین دانشگاه اصفهان به خاطر تماس های تلفنی غیرقانونی با خانواده های دانشجویان به خاطر شرکت در تجمع.

 

تایید حکم 1 سال حبس برای دکترحسام فیروزی

 

دکتر حسام فیروزی قبلا توسط شعبه ? دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا مورد تایید قرار گرفته و برای اجرا به دایره اجرای احکام ارسال شده است.



دادگاه انقلاب دکتر حسام فیروزی را متهم به مخفی کردن احمد باطبی کرده است. علاوه بر این دادگاه انقلاب مدعی شده است دکتر فیروزی با درج نامه های سرگشاده خود در زمان بازداشت احمد باطبی و عود کردن بیماری هایش در رسانه ها، مرتکب «تبلیغ علیه نظام» شده است.



گفتنی است نامه های دکتر فیروزی در رسیدگی فوری به وضعیت احمد باطبی، که بهمن ماه سال گذشته در زندان حالش رو به وخامت گرایید، تاثیر به سزایی داشت. در پی رسیدگی قوه قضاییه و سازمان زندان ها به وضعیت احمد باطبی از نوروز امسال با مرخصی مشروط این دانشجو موافقت شد.



احمد باطبی پس از فاجعه کوی دانشگاه تهران در سال
?? و حوادث پس از آن دستگیر و روانه زندان شد. ابتدا دادگاه برای او و چند نفر دیگر از دستگیرشدگان حکم اعدام صادر کرد که در مراحل بعدی به ?? سال حبس تبدیل شد. اتهام احمد باطبی شرکت در اعتراضات دانشجویی در تیرماه ??
و بالا گرفتن پیراهن خونی یک دانشجو بود.



به گزارش خبرنامه امیرکبیر دادگاه انقلاب در خصوص ارائه گزارش وضعیت پزشکی احمد باطبی به رسانه ها، دکتر فیروزی را به یک سال حبس محکوم نموده که
? ماه از این یک سال تعزیری و قابل اجراست و ? ماه از آن به مدت ?
سال به حالت تعلیق درآمده است.



دادگاه انقلاب همچنین در خصوص اتهام اختفاء احمد باطبی و نگهداری تجهیزات ماهواره ای و استفاده از آن، موضوع را در صلاحیت دادگاه عمومی دانسته و با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده وی را جهت رسیدگی به دادگاه عمومی تهران ارسال نموده است. متن حکم صادره برای دکتر فیروزی که توسط شعبه
??
تجدیدنظر نیز مورد تایید قرار گرفته و برای اجرا به دایره اجرای احکام ارسال شده است، به شرح زیر است:



در خصوص اتهام محمد حسن فیروزی، معروف به حسام، فرزند محمد حسین
?? ساله به شماره شناسنامه ???، شغل پزشک، عدم سابقه کیفری، آزاد با قرار وثیقه، دارای وکیل، دایر به اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اختفاء متهم متواری احمد باطبی و نگهداری و استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره با توجه به محتویات و مندرجات پرونده و گزارش وزارت اطلاعات و گردش کار تنظیمی و کیفر خواست صادره مورخ ?/??/????
به همراه اسناد و مدارک مکشوفه از متهم به این که نامبرده زندانی متواری احمد باطبی را در منزل خویش به این بهانه که بیمار می باشد، چندین روز نگهداری و مخفی نموده سپس با انجام مصاحبه با رسانه های بیگانه از جمله رادیو فردا، شبکه وی او ای، بی بی سی، رادیو آلمان و شبکه های اینترنتی و سرویس نیوز و ادوارنیوز و نامه نگاری برای سازمان های حقوق بشر و سازمان ملل و غیره به جوسازی علیه نظام پرداحته و با درج مقالات و تهیه اعلامیه و نامه های سر گشاده وضعیت متهم مخفی شده را ناشی از اعمال شکنجه و بدرفتاری غیرانسانی توسط حاکمین با وی و با مقایسه زهرا کاظمی و اکبر محمدی و غیره و علت آن را وجود رابطه دوستی با متهم متواری قلمداد نموده و درج مطالب دیگر در سایت های اینترنتی با هدف تبلیغ علیه نظام و تحریک افکار عمومی بوده است.



متهم در مراحل دادرسی اعلام داشته من قصدی نداشتم و نمی دانستم درج مطالب به عنوان نامه به مسئولین و مصاحبه، تبلیغ علیه نظام قلمداد می گردد و هدفم آگاهی مردم و مسئولین بوده و اگر از کلماتی از قبیل شکنجه و غیره بوده با استناد به نامه احمد باطبی (به رئیس قوه قضائیه) بوده است و این که حکومت از این حربه استفاده نکند. همچنین اظهارات وکیل وی که مدعی می باشد که حکومت نگرش بدبینانه نسبت به تحصیل کرده های کشور دارد و منطقی نیست.



علیهذا با عنایت به مجموع اقدامات و عملکرد متهم و توجها به ادله و مدارک موجود و نتیجه بازجویی و تحقیقات و مدافعات و اقاریر ضمنی و بعضا صریح وی و با نگرش اهداف و فعالیت های انجام شده که غیرقانونی و در راستای اقدام علیه امنیت کشور و با هدف تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و بدبینی نسبت به حاکمیت نظام و تشنج در افکار عمومی و حتی متهم اخبار را در اختیار بیگانگان قرار می داده است. بنابراین با توجه به جمیع جهات و بررسی کامل پرونده و دلایل و مدارک مکشوفه و مدافعات وی در جلسه دادرسی و سایر قرائن و امارات موجود، بزهکاری متهم در اقدام علیه امنیت کشور از طریق تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و فعالیت با افراد و گروههای مخالف با آن محرز و مسلم و آن را منطبق با ماده
??? قانون مجازات اسلامی دانسته و وی را به تحمل یک سال حبس محکوم ولی با توجه به وضعیت اجتماعی و اوضاع و احوالی که نامبرده در اثر آن مرتکب جرم گردیده و رعایت ماده ?? قانون مذکور مجازات نصف حبس وی به مدت ?
سال معلق می گردد و در خصوص اتهام اختفاء محکوم متواری احمد باطبی و نگهداری تجهیزات ماهواره ای و استفاده از آن، موضوع را در صلاحیت رسیدگی به شایستگی دادگاه عمومی تهران دانسته و با صدور قرار عدم صلاحیت، رسیدگی به شایستگی دادگاه عمومی تهران مقرر می نماید دفتری از پرونده بدل تهیه و به مراجع مربوط ارسال گردد.



رای مصدوره پس از ابلاغ در صورت اعتراض ظرف مدت
?? روز قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان تهران میباشد.

منبع:خبرنامه امیرکبیر

 





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدیدها: 6139 بازدید
  • درباره من

  • مستقل
    کمیل صفدریان
    عمومیه عمومی ...
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لوگوی دوستان من
  • آهنگ وبلاگ من
  •